divendres, d’octubre 29, 2010

El cas Brugal, també a Sant Joan?

En la tramitació del Pla General de Sant Joan es produí una sorpresa d'última hora, la Direcció Territorial de Foment d'Alacant exigia una reserva de 50 metres a cada costat de l'autovia A70 per a una possible ampliació, cosa curiosa perquè esta exigència s'havia obviat durant més de 30 anys en un sòl en bona mesura urbà. Una proposta que no té cap sentit des del punt vista social, ni d'ordenació del territori, ni molt menys des d'un punt de vista econòmic.
Però si llegim aquest article de "El País", sobre el cas Brugal, ens trobem:
....
"El alcalde de Alicante en 2008, Luis Díaz Alperi, del PP, apremia al empresario Enrique Ortiz para sacar adelante el Plan Rabassa, la mayor operación urbanística en la ciudad de Alicante con el desarrollo de 13.500 viviendas en la periferia. Por la conversación se deduce que el Ministerio de Fomento tiene en sus manos la aprobación definitiva del proyecto y falta la autorización del director general de Carreteras."
...

"Previamente a esas conversaciones sobre la familia Pajín, Ortiz también habló con sus colaboradores sobre la manera de premiar a un cargo de la Dirección Provincial de Carreteras, dependiente de Fomento, para que ayudase en las autorizaciones necesarias para sacar adelante el Plan Rabassa."
...
Potser comencem a entendre que interessos molt poderosos s'han conjugat contra el nostre municipi. Quina carretera és fonamental per al Pla Rabassa?